Home staging, czyli lifting nieruchomości przed jej sprzedażą

 

Pierwsze wrażenie możesz wywołać tylko raz – oto podstawowa zasada home staging, czyli techniki stosowanej w sprzedaży nieruchomości. Home staging polega na odpowiednim przygotowaniu mieszkania/domu do sprzedaży. Jest to rodzaj aranżacji wnętrz kierowany do osób, które chcą szybko sprzedaż daną nieruchomość, jak i do profesjonalnych biur nieruchomości.

P oczątki home staging sięgają lat siedemdziesiąt XX wieku. Już wtedy mieszkająca w Stanach Zjednoczonych projektantka wnętrz Barbara Schwarz zauważyła, że ładnie zaaranżowane mieszkania szybciej się sprzedają. Jej obserwacje zaowocowały opracowaniem specjalnych technik przygotowywania mieszkań przed sprzedażą. Home staging wciąż się rozwija. Dziś wiele biur nieruchomości korzysta z tej formy perswazji. Jak pokazują amerykańskie badania nieruchomości w których zastosowano techniki home staging sprzedają się o 40% szybciej za cenę wyższą o 10%.

Podstawowe elementy home staging

Home staging, jako technika dekoracji nieruchomości przed sprzedażą stosowana jest na trzech płaszczyznach – przestrzeni, kolorystyki i detalizmu.

Przestrzeń – osoby oglądające nieruchomość wystawioną na sprzedaż cenią otwarte przestrzenie. Zostawienie w prezentowanej nieruchomości jedynie podstawowych mebli sprawi, że pomieszczenia będą wyglądały na większe.

Kolorystyka – przygotowując mieszkanie/dom na sprzedaż dobrze jest zadbać o jasne, nie rzucające się w oczy kolory. Najlepiej sprzedają się nieruchomości, które na czas prezentacji zaaranżowane były w odcieniach beżu i szarości.

Detale – diabeł tkwi w szczegółach. Ta zasada również obowiązuje w home staging. Przygotowana na sprzedaż nieruchomość ma bardziej przypominać prawdziwy dom, niż lokal z okładki gazety. Odwiedzający nieruchomość mają się poczuć tak, jakby już byli u siebie.

Home staging – zasady aranżacji nieruchomości na sprzedaż

  • Pozbądź się niepotrzebnych mebli. Eksperci od home staging radzą, aby w prezentowanym domu zostawić minimalną ilość mebli. Wtedy nieruchomość wydaje się większa.
  • Ustawianie mebli w grupach – odsuń meble od ścian. Wbrew wszystkiemu takie rozwiązanie zabiera przestrzeń.
  • Tradycyjne meble w nietypowych miejscach – to założenie może Ci się wydawać szalone. Jednak eksperci od home staging nie raz udowodnili, że ułożenie stoliczka kawowego z eleganckim krzesłem w kącie salonu dobrze wygląda na zdjęciach.
  • Wypełnij pomieszczenia – jeśli w sprzedawanej przez Ciebie nieruchomości znajduje się schowek służący jedynie do przechowywania rzeczy, zrób z niego użytek. Zaaranżuj w nim elegancką garderobą, a podniesie to wartość nieruchomości
  • Ciepłe światło – oświetlenie domu ciepłym światłem sprawi, że potencjalni Klienci poczują się w nim komfortowo
  • Neutralne aranżacje – nie zawsze idealnie trafisz w gust klientów zainteresowanych daną nieruchomością. Jednak neutralne aranżacje są najlepiej odbierane przez nabywców nieruchomości.
  • Kwiaty, kwiaty i jeszcze raz kwiaty – nie musisz inwestować w świeże kwiaty. Teraz w rozsądnej cenie możesz kupić atrakcyjne sztuczne kwiaty, które dodadzą mieszkaniu elegancji i uroku.
  • Eleganckie łóżko w sypialni – każdy zainteresowany daną nieruchomością Klient będzie chciał obejrzeć sypialnie. Home staging ma na celu przekonanie potencjalnego nabywcy, że to mieszkanie jest dla niego stworzone. Zadbaj o elegancką pościel. Sprawi to, że klient będzie chciał się wyspać w takim pomieszczeniu
  • Zapachy – w nieruchomości oferowanej na sprzedaż musi ładnie pachnieć! Zadbaj o neutralne zapachy.
  • Czystość – mimo, że ta reguła jest wspomniana na końcu nie oznacza to, że jest mniej ważna od pozostałych. Home staging obejmuje także gruntowne posprzątanie całej nieruchomości.

Home staging jest inwestycją w szybszą i korzystniejszą sprzedaż nieruchomości. Większość osób zainteresowanych zakupem mieszkania, lub domu to wzrokowcy. Jeśli uda Ci się zrobić dobre pierwsze wrażenie na potencjalnym Kliencie, istnieje większe prawdopodobieństwo, że kupi on daną nieruchomość.